Direktlänk till inlägg 1 januari 2011

ett nytt år mamma är det det ???

Av vildsagasverklighet - 1 januari 2011 19:46

10111 sjukt fort går tiden i alla fall...och man kan bara sitta och titta på och inse att man blir äldre och fort går det...har inte direkt åldersnoja men mer slappar ångest ...ska förklara ...förut tränade jag massor spelade fotboll red och var allmänt igång kund eäta massa äcklig mat godis och fika men gick aldrig upp i vikt...nu är man go och gla kexchoklad typ ....   sen kan man ju bara gilla läget eller göra nåt åt det och jag har bestämt mig att göra nåt åt det ...jag har oxå bestät mig för att inte berätta när jag gör det inte tala om att jag tränar massor äter sundare eller bantar ( inte för att jag kan banta har aldrig gjort det i hela mitt liv och har ingen karaktär ) men om jag gör det i min takt och inte berättar förväntar sig ingen heller att jag se ut som en av tjejerna i victorias secrets show på två veckor utan jag kan ta det i min takt göra det som känns bra för mig...nu ska gravid kilona bort ! egentligen e det inte många kilon som fattas det är bara det att kroppen behöver bli mer fit ...ni vet inte lite daller och häng här och där ..jag ska verkligen ta tag i det här för min egen skull och för att Jimmy ska slippa höra mitt gnäll om min stora mage ha ha jag lovar att han e gode less på att höra det....


I går var det nyårs afton som firades hemma vid med nära och kära eller tja min älskling var ju inte på plats men mina underbara barn och fam Karlsson och så min mamma ..vi åt god mat surrade och sköt raketer kom inte i säng försen halv två vilket resulterade i sovmorgon för familjen grönlund tills 11.20 förutom några mat pauser med wendy då förstås...men i det stora hela sover hon faktiskt bra jag hoppas det håller i sig ...Wilma är i en jävla trots period nu lilla divan nummer ett jag blir galen på henne ...blir tok arg hittar på en massa jävulskap och skriker då hon inte får som hon vill ....tror hon tyvärr för sitt eget bästa e för lik mig....


wendy e snart fyra månader som sagt tiden rusar iväg ..på lördag e det barndop och jag sitter och filar lite på hur dopkaffet ska se ut och vad det ska bjudas på beroende på hur många som kovet en sak ska då inte baka ihjäl mig i alla fall...


ne nu ska jag försöka sommna till doris snarkande och passa på att ta igen lite sömn ..ska försöka påta ihop en sån året som gått oxå men jag orkar inte just nu...sleep well friends,,

 
 
Erika

Erika

3 januari 2011 09:00

Jag förstår vad du menar med att man vill vara mer "fit", jag har ju blivit som en slapp sill efter viktnedgången... Huuua. Egentligen är det ju inte vikten som är det primära, utan hur kroppen känns. Tränar man så får man automatiskt även mer energi och bara det gör ju det hela värt att ta upp liksom. :P Jag tror stenhårt på vanlig husmanskost, men att äta regelbundet. För om man inte äter regelbundet (typ 5 ggr/dag) så ställer kroppen in sig på svält då den inte vet när nästa mål mat kommer och då vägrar den släppa ifrån sig nåt heller. Den vill ju hamstra det den får. Om den får mat regelbundet så vet den att det kommer en påfyllning senare och då släpper den mer än gärna lite onödigt... :)

Så vännen, ät ofta, ät husmanskost, ät bra mellanmål och håll snasket till helgerna och träna så ska du se att det kommer att ge resultat! :D

*KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM*

http://erikasharmoni.blogspot.com

vildsagasverklighet

3 januari 2011 13:23

exakt det e ju det man gör fel att man äter dåligt....så det ska bli ändring på det !! som sagt mitt största problem e ju bebismagen som inte vill försvinna...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vildsagasverklighet - 15 juni 2011 19:50

ibland förvånas jag över männsikor hur vi alla funkar...att man måste ha rätt i allt hela tiden eller visa sig duktigare än andra... eller konstant berätta om hur mycket mer värd man är en annan människa ...gör man det för att trycka ner andra ? för ...

Av vildsagasverklighet - 26 maj 2011 17:44

även jag !!! man kan vinna en tatuering kan ju inte vara helt fel !!!  http://www.tlcsverige.se/tavla  håll tummarna ! ...

Av vildsagasverklighet - 15 maj 2011 22:43

men med att vara stor kommer massa ansvar oxå....i natt fick jag ett mess av E att en bekant till oss fått hjärnblödning...hon e inte ens fyllda tretti och två små barn...fattar ni hur fort livet förändras ? hur lite ens problem som all jäkla tvätt ....

Av vildsagasverklighet - 11 maj 2011 22:47

jag önskar jag hade nån som städade huset.... jag önskar jag hade nån som städade min gård .... jag önskar jag hade stora bröst.... jag önskar jag var smal - 10kg sitter fortfarande surt kvar ! jag önskar jag kunde sova då älskade e borta ......

Av vildsagasverklighet - 8 maj 2011 23:37

sån e jag oxå min son ....jag är en sån som vill mycket men får egentligen inget eller mycket lite gjort...jag tänker massor funderar massor och behöver få massa gjort men det händer liksom inte så mycket i slutändan....ha ha men tanken e ju god ...n...

Presentation


En lagom stressad tre barns mamma med en underbar familj..min Älskade Jimmy....vilde Wille 7 år...vilda prinsessan Wilma 4 år och lilla Wendy 1 månad - välkommen till vår galna vardag !!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards